20. yüzyılın en oÅNnemli yazarlarından biri kabul edilen Beckett’in ilk romanı Sıradan Kadınlar Düşü, yazarın ic dünyasını sergileyen otobiyografik bir
eser niteliğindedir. St. Petersburg Times tarafından “edebi bir doÅNnüm noktası” olarak tanımlanan roman icin Beckett “bütün cılgınca düşüncelerimi
icine tıktığım bir sandık” demiştir. Eser yayıncılar tarafından fazla edebi ve riskli bulunduğundan yazarın yaşamı boyunca hic yayımlanmamış; ancak
oÅNlümünden sonra basılmıştır.
Hika^yenin başlangıcında; sevgisi, Smeraldina-Rima ve Alba adındaki iki kadın arasında ikiye boÅNlünmüş olan Belacqua “son kez ‘Dublin’e düşmeden’
oÅNnce şehvet duygusuyla ve kelime dağarcığının yarattıklarıyla cebelleşmektedir” (The New Yorker). Gencliğe oÅNzgü duygulardan ve goÅNzle goÅNrülür bir
şekilde James Joyce’tan etkilenmiş olan Sıradan Kadınlar Düşü, olağanüstü bir ustalık eseridir. Beckett, sonraki calışmalarına da damgasını vuran
kelime oyunları ve dilinin saflığıyla okuru keyiflendirmenin yanı sıra, edebiyat ve sanat tarihindeki oÅNnemli yazarlara ve eserlere, mitolojiye ve daha pek
cok kültürel oÅNğeye atıfta bulunmaktadır.
SAMUEL BECKETT: İrlandalı romancı, oyun ve senaryo yazarı, oÅNykücü, şair, denemeci ve cevirmen (1906-1989). Protestan bir aileden gelen
Beckett, Dublin’in bir banliyoÅNsünde doğmuştur. 1927’de Dublin’deki Trinity College’ın Roman Dilleri BoÅNlümü’nden mezun olur. 1928’de Paris’teki
EÅLcole NormaleÅL SupeÅLrieure’de İngilizce okutmanı olarak calışmaya başlar. Burada James Joyce’la tanışır. Joyce’un ileride Finnegan’s Wake adıyla
yayımlanacak romanının bir boÅNlümünün Fransızcaya cevrilmesine yardım eder. 1930’da Whoroscope adlı bir şiiri yayımlanır. 1932-1937 yılları
arasında Londra’da yaşar. Bu doÅNnemde yazdığı oÅNykülerden oluşan ve Joyce’un etkisini yansıtan More Pricks Than Kicks’de (1934; Aşksız İlişkiler)
akıl hastanesinde bakıcı olmasını konu alan Murphy 1938’de Londra’da yayımlanır. 1937’de Paris’e yerleşir.
İkinci Dünya Savaşı sırasında Fransız Direniş’ine katılır. 1942’de Gestapo’dan kurtulmak icin Fransa’nın güneyine, Vaucluse’e kacar. Burada kaldığı
iki yıl icinde gündüzleri tarım işciliği yaparken, geceleri Watt’ı yazar. Savaş sona erdikten sonra Paris’e doÅNner. Bundan sonra yapıtlarını daha yalın
yazabildiğini düşündüğü Fransızcada kaleme almaya başlar ve 1946-1950 yılları arasında Molloy (1951), Malone Meurt (1951; Malone OÅNlüyor) ve
L’innomable (1953; Adlandırılamayan) adlı romanlardan oluşan Üçleme’yi tamamlar. Beckett’ın en oÅNnemli yapıtları olarak goÅNrülen her üc roman
da tek bir kişinin ceşitlemeleri denebilecek bir dizi karakter tarafından anlatılır. Anlatıcılar hızlı bir fiziksel coÅNküş icindedir ve var olduklarının tek
kanıtı zihinleridir. Adlandırılamayan’da bu coÅNküş, anlatıcının bir ağız ve zihne indirgenmesiyle doruğa ulaşır. Beckett’ın pek cok yapıtında olduğu
gibi burada da anlatıcı sessizliğe ve hicliğe tahammül edebilmek icin hika^yeler uydurur ve uzun, karmaşık monologlara girer.
20. yüzyılın en oÅNnemli yazarlarından biri kabul edilen Beckett’in ilk romanı Sıradan Kadınlar Düşü, yazarın ic dünyasını sergileyen otobiyografik bir
eser niteliğindedir. St. Petersburg Times tarafından “edebi bir doÅNnüm noktası” olarak tanımlanan roman icin Beckett “bütün cılgınca düşüncelerimi
icine tıktığım bir sandık” demiştir. Eser yayıncılar tarafından fazla edebi ve riskli bulunduğundan yazarın yaşamı boyunca hic yayımlanmamış; ancak
oÅNlümünden sonra basılmıştır.
Hika^yenin başlangıcında; sevgisi, Smeraldina-Rima ve Alba adındaki iki kadın arasında ikiye boÅNlünmüş olan Belacqua “son kez ‘Dublin’e düşmeden’
oÅNnce şehvet duygusuyla ve kelime dağarcığının yarattıklarıyla cebelleşmektedir” (The New Yorker). Gencliğe oÅNzgü duygulardan ve goÅNzle goÅNrülür bir
şekilde James Joyce’tan etkilenmiş olan Sıradan Kadınlar Düşü, olağanüstü bir ustalık eseridir. Beckett, sonraki calışmalarına da damgasını vuran
kelime oyunları ve dilinin saflığıyla okuru keyiflendirmenin yanı sıra, edebiyat ve sanat tarihindeki oÅNnemli yazarlara ve eserlere, mitolojiye ve daha pek
cok kültürel oÅNğeye atıfta bulunmaktadır.
SAMUEL BECKETT: İrlandalı romancı, oyun ve senaryo yazarı, oÅNykücü, şair, denemeci ve cevirmen (1906-1989). Protestan bir aileden gelen
Beckett, Dublin’in bir banliyoÅNsünde doğmuştur. 1927’de Dublin’deki Trinity College’ın Roman Dilleri BoÅNlümü’nden mezun olur. 1928’de Paris’teki
EÅLcole NormaleÅL SupeÅLrieure’de İngilizce okutmanı olarak calışmaya başlar. Burada James Joyce’la tanışır. Joyce’un ileride Finnegan’s Wake adıyla
yayımlanacak romanının bir boÅNlümünün Fransızcaya cevrilmesine yardım eder. 1930’da Whoroscope adlı bir şiiri yayımlanır. 1932-1937 yılları
arasında Londra’da yaşar. Bu doÅNnemde yazdığı oÅNykülerden oluşan ve Joyce’un etkisini yansıtan More Pricks Than Kicks’de (1934; Aşksız İlişkiler)
akıl hastanesinde bakıcı olmasını konu alan Murphy 1938’de Londra’da yayımlanır. 1937’de Paris’e yerleşir.
İkinci Dünya Savaşı sırasında Fransız Direniş’ine katılır. 1942’de Gestapo’dan kurtulmak icin Fransa’nın güneyine, Vaucluse’e kacar. Burada kaldığı
iki yıl icinde gündüzleri tarım işciliği yaparken, geceleri Watt’ı yazar. Savaş sona erdikten sonra Paris’e doÅNner. Bundan sonra yapıtlarını daha yalın
yazabildiğini düşündüğü Fransızcada kaleme almaya başlar ve 1946-1950 yılları arasında Molloy (1951), Malone Meurt (1951; Malone OÅNlüyor) ve
L’innomable (1953; Adlandırılamayan) adlı romanlardan oluşan Üçleme’yi tamamlar. Beckett’ın en oÅNnemli yapıtları olarak goÅNrülen her üc roman
da tek bir kişinin ceşitlemeleri denebilecek bir dizi karakter tarafından anlatılır. Anlatıcılar hızlı bir fiziksel coÅNküş icindedir ve var olduklarının tek
kanıtı zihinleridir. Adlandırılamayan’da bu coÅNküş, anlatıcının bir ağız ve zihne indirgenmesiyle doruğa ulaşır. Beckett’ın pek cok yapıtında olduğu
gibi burada da anlatıcı sessizliğe ve hicliğe tahammül edebilmek icin hika^yeler uydurur ve uzun, karmaşık monologlara girer.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 72,00 | 72,00 |
2 | 37,44 | 74,88 |
3 | 25,44 | 76,32 |
6 | 12,96 | 77,76 |
9 | 8,80 | 79,20 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 72,00 | 72,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |