Kübizmin ateşlediği ve modern sanat ve tasarım akımlarının geliştirdiği geometrik soyutlama anlayışı içinde en radikal değişimlerden birisi de grafik tasarım ve tipografi alanında yaşandı. İtalya, Rusya, Almanya ve Hollanda'da ortaya çıkan, sanatsal ve politik görüşleri birbirleriyle çelişen, hatta karşıt yapıda olan Fütürizm, Dadacılık, De Stijl, Bauhaus, Süprematizm ve konstrüktivizm gibi akım ve okullar ile bağımsız sanatçı ve tasarımcılar, gerek kuram, gerekse uygulama alanında hayata geçirdikleri çalışmalarla tipografik tasarımın hem yaratıcı ve deneysel yönde, hem de anlam ve iletişime dayalı olarak biçimlenmesine en önemli katkıyı yapmıştır. Yeni Tipografi düşüncesi bu farklı yaklaşımların bir araya getirdiği zengin deneyimler içinde ortaya çıktı. Tipografi alanında geçerliliklerini günümüzde de sürdüren ilke ve uygulamaları kavrayabilmek ve tipografiyi yaratıcı ve iletişime yönelik bir alan olarak kullanabilmek için, modernist öncülerin 20. yüzyıl başlarındaki edebi ve sanatsal deneylerinin arkasında yatan felsefi düşünceleri iyi öğrenmek gerekir. Modern tipografinin önemli yapıtlarının renkli ve siyah-beyaz örnekleriyle desteklenen bu çalışmada, yayınladıkları kitap, dergi, manifesto ve makalelerle Yeni Tipografi düşüncesini kuramlaştırıp görselleştiren öncü sanatçılar kendi söz ve yazılarıyla ele alınıp incelenmektedir..
YAZAR HAKKINDA: 1957 yılında Ankara'da doğdu. İstanbul devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu, Grafik Sanatlar Bölümü'nden 1980'de mezun oldu. 1981-1983 yılları arasında Avusturya'da bir reklam ajansında sanat yönetmeni olarak çalıştı. 1983'te yurda dönerek Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar fakültesi'ne araştırma görevlisi olarak atandı ve aynı kurumda lisansüstü öğrenimini tamamladı. 1987-2005 yılları arasında Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapan Prof. Becer, halen Marmara Üniversitesi, Güzel sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nde lisans ve lisansüstü düzeyde grafik tasarım ve tipografi dersleri vermektedir. 1977 yılından başlayarak yurtiçi ve yurtdışında çeşitli karma sergilere katılan sanatçı, dokuz kişisel sergi gerçekleştirmiş; afiş, karikatür ve pul tasarımı yarışmalarında ulusal ve uluslararası düzeyde birçok ödül kazanmıştır.
Kübizmin ateşlediği ve modern sanat ve tasarım akımlarının geliştirdiği geometrik soyutlama anlayışı içinde en radikal değişimlerden birisi de grafik tasarım ve tipografi alanında yaşandı. İtalya, Rusya, Almanya ve Hollanda'da ortaya çıkan, sanatsal ve politik görüşleri birbirleriyle çelişen, hatta karşıt yapıda olan Fütürizm, Dadacılık, De Stijl, Bauhaus, Süprematizm ve konstrüktivizm gibi akım ve okullar ile bağımsız sanatçı ve tasarımcılar, gerek kuram, gerekse uygulama alanında hayata geçirdikleri çalışmalarla tipografik tasarımın hem yaratıcı ve deneysel yönde, hem de anlam ve iletişime dayalı olarak biçimlenmesine en önemli katkıyı yapmıştır. Yeni Tipografi düşüncesi bu farklı yaklaşımların bir araya getirdiği zengin deneyimler içinde ortaya çıktı. Tipografi alanında geçerliliklerini günümüzde de sürdüren ilke ve uygulamaları kavrayabilmek ve tipografiyi yaratıcı ve iletişime yönelik bir alan olarak kullanabilmek için, modernist öncülerin 20. yüzyıl başlarındaki edebi ve sanatsal deneylerinin arkasında yatan felsefi düşünceleri iyi öğrenmek gerekir. Modern tipografinin önemli yapıtlarının renkli ve siyah-beyaz örnekleriyle desteklenen bu çalışmada, yayınladıkları kitap, dergi, manifesto ve makalelerle Yeni Tipografi düşüncesini kuramlaştırıp görselleştiren öncü sanatçılar kendi söz ve yazılarıyla ele alınıp incelenmektedir..
YAZAR HAKKINDA: 1957 yılında Ankara'da doğdu. İstanbul devlet Tatbiki Güzel Sanatlar Yüksek Okulu, Grafik Sanatlar Bölümü'nden 1980'de mezun oldu. 1981-1983 yılları arasında Avusturya'da bir reklam ajansında sanat yönetmeni olarak çalıştı. 1983'te yurda dönerek Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar fakültesi'ne araştırma görevlisi olarak atandı ve aynı kurumda lisansüstü öğrenimini tamamladı. 1987-2005 yılları arasında Bilkent Üniversitesi Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi Grafik Tasarım Bölümü'nde öğretim üyesi olarak görev yapan Prof. Becer, halen Marmara Üniversitesi, Güzel sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü'nde lisans ve lisansüstü düzeyde grafik tasarım ve tipografi dersleri vermektedir. 1977 yılından başlayarak yurtiçi ve yurtdışında çeşitli karma sergilere katılan sanatçı, dokuz kişisel sergi gerçekleştirmiş; afiş, karikatür ve pul tasarımı yarışmalarında ulusal ve uluslararası düzeyde birçok ödül kazanmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 243,75 | 243,75 |
2 | 126,75 | 253,50 |
3 | 86,13 | 258,38 |
6 | 43,88 | 263,25 |
9 | 29,79 | 268,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 243,75 | 243,75 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |