İCERİK TANITIM (Arka Kapak)
Bazen sinsi bir soruya, ustaca bir cevaba, garip bir nedene, zekice bir imaya, bir itiraz karşısında kurnazca bir saptırmaya veya
akıllıca düzeltmeye takılıp kalır; bazen konuşmanın cüretka^r bir entrikasında, iğneli bir ironide, canlı bir mübalağada, ürkütücü bir
metaforda, celişkilerin makul bir uzlaşmasında veya vahim bir sacmalıkta ya da onu geciştirmek icin yapılan taklitci bir bakışta veya
el kol hareketinde pusuya yatar; bazen yapmacık bir basitlik, bazen haddini bilmez bir pervasızlık onu yaratır; bazen sadece garip
olan şeye vurmaktan kaynaklanır; bazen aşika^r bir konuyu dalavereyle amacına ters düşürerek; coğu zaman kimsenin ne olduğunu
bilmediği bir şeyde oluşur ve nasıl olduğunu soÅNylemesi zor bir şeyden peydahlanır… Kısacası, icinde bir miktar şaşırtmaca
sergileyen ve biraz haz veren, kibir veya anlatımdaki oldukca şaşırtıcı bir goÅNrgüsüzlükle, tahayyülü hakikaten etkileyerek ve
eğlendirerek yapılan basit ve sade bir konuşma tarzıdır.
TERRY EAGLETON
Britanya’nın yaşayan en büyük edebiyat eleştirmeni ve düşünürü kabul edilen Terence Francis Eagleton, 22 Şubat 1943’te Salford’da doğdu. Oldukca yoğun bir Katolik
oÅNğrenimi goÅNrdükten sonra, Raymond Williams’tan da dersler alacağı Cambridge UÅNniversitesi’ne girdi ve burada lisans, lisansüstü ve doktora yaptıktan sonra kısa bir süre İngiliz
Edebiyatı üzerine dersler verdi. Oxford UÅNniversitesi (1992-2001), Manchester UÅNniversitesi, Notre Dame UÅNniversitesi ve halen calıştığı Lancaster UÅNniversitesi’nde daimi hocalık
yaptığı gibi daha bircok üniversitede de misafir hoca olarak konferanslara katılıp sunumlar yaptı. Ayrıca New Left Review ve New Statesman dergilerine yıllarca yazılarıyla
katkıda bulundu.
Eagleton, ilk iki kitabı, Shakespeare and Society (1967) ve Exiles and EmigreÅLs’te (1970) edebiyata Katoliklikle sosyalizmin ilginc bir sentezini yaparak yaklaştı. İleriki yıllarda
boÅNylesi bir sentez arayışından koparak Althusser Okulu’nun edebiyat kuramı alanındaki en oÅNnemli adı Pierre Macherey’nin izini sürecek; “bütünlük”, “organiklik” ve “yansıma”
gibi Hegel koÅNkenli kavramların edebiyat yapıtlarını coÅNzümlemekte kullanılmasına karşı cıkacaktır. Marxism and Literary Criticism (1976; Marksizm ve Edebiyat Eleştirisi, Cev.
Utku OÅNzmakas, İletişim Yay., 2012) adlı yapıtında Marksist gelenekteki benzer eğilimleri sert bir bicimde eleştirmiştir. Criticism and Ideology (1976; Eleştiri ve İdeoloji, Cev.
E. Tarım, S. OÅNztopbaş, İletişim Yay., 1985) kitabında ise yapısalcılıktan esinlenen bir “metinbilimi” kavrayışına maddeci ve bilimsel bir icerik kazandırmak icin edebiyat yapıtı
ile ideolojiler arasındaki, “yansıtma” kavramının kuşatamadığı karmaşıklıktaki ilişkileri incelemiştir.
İCERİK TANITIM (Arka Kapak)
Bazen sinsi bir soruya, ustaca bir cevaba, garip bir nedene, zekice bir imaya, bir itiraz karşısında kurnazca bir saptırmaya veya
akıllıca düzeltmeye takılıp kalır; bazen konuşmanın cüretka^r bir entrikasında, iğneli bir ironide, canlı bir mübalağada, ürkütücü bir
metaforda, celişkilerin makul bir uzlaşmasında veya vahim bir sacmalıkta ya da onu geciştirmek icin yapılan taklitci bir bakışta veya
el kol hareketinde pusuya yatar; bazen yapmacık bir basitlik, bazen haddini bilmez bir pervasızlık onu yaratır; bazen sadece garip
olan şeye vurmaktan kaynaklanır; bazen aşika^r bir konuyu dalavereyle amacına ters düşürerek; coğu zaman kimsenin ne olduğunu
bilmediği bir şeyde oluşur ve nasıl olduğunu soÅNylemesi zor bir şeyden peydahlanır… Kısacası, icinde bir miktar şaşırtmaca
sergileyen ve biraz haz veren, kibir veya anlatımdaki oldukca şaşırtıcı bir goÅNrgüsüzlükle, tahayyülü hakikaten etkileyerek ve
eğlendirerek yapılan basit ve sade bir konuşma tarzıdır.
TERRY EAGLETON
Britanya’nın yaşayan en büyük edebiyat eleştirmeni ve düşünürü kabul edilen Terence Francis Eagleton, 22 Şubat 1943’te Salford’da doğdu. Oldukca yoğun bir Katolik
oÅNğrenimi goÅNrdükten sonra, Raymond Williams’tan da dersler alacağı Cambridge UÅNniversitesi’ne girdi ve burada lisans, lisansüstü ve doktora yaptıktan sonra kısa bir süre İngiliz
Edebiyatı üzerine dersler verdi. Oxford UÅNniversitesi (1992-2001), Manchester UÅNniversitesi, Notre Dame UÅNniversitesi ve halen calıştığı Lancaster UÅNniversitesi’nde daimi hocalık
yaptığı gibi daha bircok üniversitede de misafir hoca olarak konferanslara katılıp sunumlar yaptı. Ayrıca New Left Review ve New Statesman dergilerine yıllarca yazılarıyla
katkıda bulundu.
Eagleton, ilk iki kitabı, Shakespeare and Society (1967) ve Exiles and EmigreÅLs’te (1970) edebiyata Katoliklikle sosyalizmin ilginc bir sentezini yaparak yaklaştı. İleriki yıllarda
boÅNylesi bir sentez arayışından koparak Althusser Okulu’nun edebiyat kuramı alanındaki en oÅNnemli adı Pierre Macherey’nin izini sürecek; “bütünlük”, “organiklik” ve “yansıma”
gibi Hegel koÅNkenli kavramların edebiyat yapıtlarını coÅNzümlemekte kullanılmasına karşı cıkacaktır. Marxism and Literary Criticism (1976; Marksizm ve Edebiyat Eleştirisi, Cev.
Utku OÅNzmakas, İletişim Yay., 2012) adlı yapıtında Marksist gelenekteki benzer eğilimleri sert bir bicimde eleştirmiştir. Criticism and Ideology (1976; Eleştiri ve İdeoloji, Cev.
E. Tarım, S. OÅNztopbaş, İletişim Yay., 1985) kitabında ise yapısalcılıktan esinlenen bir “metinbilimi” kavrayışına maddeci ve bilimsel bir icerik kazandırmak icin edebiyat yapıtı
ile ideolojiler arasındaki, “yansıtma” kavramının kuşatamadığı karmaşıklıktaki ilişkileri incelemiştir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 45,00 | 45,00 |
2 | 23,40 | 46,80 |
3 | 15,90 | 47,70 |
6 | 8,10 | 48,60 |
9 | 5,50 | 49,50 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 45,00 | 45,00 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |