Mimaride Estetik Kitap Açıklaması
I. Kutsaldan Güzele: Arkaik Duyarlık
II. Analoji ve Simetri: Pythagoras'tan Platon'a Klasik Çağ
III. Tartım ve Ulviyet: Aristoteles'ten Plotinos'a Helenizm
IV. Simgesel Evren: Aziz Augustinus'tan Aziz Tommaso'ya Ortaçağ
V. Yeni Dünya ve Tarih: Modernite'nin Doğuşu
VI. Akıl ve Duygu: Ampirizm, Duyumculuk ve Aydınlanma Arasında
VII. Ondokuzuncu Yüzyılda Ruhu Yaşamak: İdealist Estetikte Mimarlık
VIII. Empati ve Bezeme: Formun "Bilimsel" Özerkliği
IX. Avangardlar ve Restorasyon: İki Savaş Arasında Mimari Estetikler
X. Avangard Sonrası, Demokrasi Dönemi: Tüketim Estetikleri
XI. Atopya ve Nooteknik: Lüzumsuzluk Estetikleri, Postmodernizmden Bu Yana...
Vitruvius'un öncüsü olduğu kuramsal mimarlık yazıları bin yedi yüzlerde mimarlık estetiği diye tanımlanagelen özerk disipline dönüştü. İnsanlığın uygarlık tarihinde ayrı tutulamayacak inşa etme, yapı kurma edimini bu kavrayış çerçevesinde ele alıyor tanınmış mimarlık tarihçisi Masiero. Teknik aklın komut estetiği olarak tanımladığı mimarlık kavramını işlevsellik temelindeki bir yaşamsal ihtiyaç olmaktan "arkitektonik" yararlılık ve güzellik nesnesi olmaya uzanan bir yelpazede incelikle çözümlüyor. Sembolik bir gönderge evrenini, yapıların temel öğlerini dönüştüren bir okuma pratiği içinde, Batı'nın kanonik mimari anlayışlarından çağdaş yapıların öncü ve cüretkar karakterine bağlayan bir estetik tarihi.
Mimaride Estetik Kitap Açıklaması
I. Kutsaldan Güzele: Arkaik Duyarlık
II. Analoji ve Simetri: Pythagoras'tan Platon'a Klasik Çağ
III. Tartım ve Ulviyet: Aristoteles'ten Plotinos'a Helenizm
IV. Simgesel Evren: Aziz Augustinus'tan Aziz Tommaso'ya Ortaçağ
V. Yeni Dünya ve Tarih: Modernite'nin Doğuşu
VI. Akıl ve Duygu: Ampirizm, Duyumculuk ve Aydınlanma Arasında
VII. Ondokuzuncu Yüzyılda Ruhu Yaşamak: İdealist Estetikte Mimarlık
VIII. Empati ve Bezeme: Formun "Bilimsel" Özerkliği
IX. Avangardlar ve Restorasyon: İki Savaş Arasında Mimari Estetikler
X. Avangard Sonrası, Demokrasi Dönemi: Tüketim Estetikleri
XI. Atopya ve Nooteknik: Lüzumsuzluk Estetikleri, Postmodernizmden Bu Yana...
Vitruvius'un öncüsü olduğu kuramsal mimarlık yazıları bin yedi yüzlerde mimarlık estetiği diye tanımlanagelen özerk disipline dönüştü. İnsanlığın uygarlık tarihinde ayrı tutulamayacak inşa etme, yapı kurma edimini bu kavrayış çerçevesinde ele alıyor tanınmış mimarlık tarihçisi Masiero. Teknik aklın komut estetiği olarak tanımladığı mimarlık kavramını işlevsellik temelindeki bir yaşamsal ihtiyaç olmaktan "arkitektonik" yararlılık ve güzellik nesnesi olmaya uzanan bir yelpazede incelikle çözümlüyor. Sembolik bir gönderge evrenini, yapıların temel öğlerini dönüştüren bir okuma pratiği içinde, Batı'nın kanonik mimari anlayışlarından çağdaş yapıların öncü ve cüretkar karakterine bağlayan bir estetik tarihi.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 46,75 | 46,75 |
2 | 24,31 | 48,62 |
3 | 16,52 | 49,56 |
6 | 8,42 | 50,49 |
9 | 5,71 | 51,43 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 46,75 | 46,75 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |