Nobel Edebiyat Ödüllü Elfriede Jelinek, erken dönem romanı
Michael’de savaş sonrası ortaya çıkan kitlesel medyanın muzip dilli bir
eleştirisini yapıyor.
Jelinek, Michael’de “gençlik romanı” türünün coşkulu ve ümit dolu
geleneğinden faydalanırken, ekran karşısında yetişmekte olan nesle
dair endişelerini nefes nefese bir anlatı halinde okurlara sunuyor.
Romanda, İkinci Dünya Savaşı sonrasında zenginleşen Avrupa’da,
özellikle de savaşın travmalarından kaçmaya hazır bir kuşak içinde
yaygınlaşan yarım ve yanlış bilinç, televizyonu kılavuz olarak kabul
eden toplumun histerisi ve ortaya çıkan insanın düşünce biçimleri
masaya yatırılıyor. Jelinek, ekranın iki yanını postmodern bir anlatıda
sentezliyor, günlük konuşmayla televizyon ve radyoya ait kalıplar
arasında ustaca geçişler yapıyor ve bir sonraki dönemeçte kayıtsız
cinnetlerin olduğu yeni dünyayı gözünü ayırmadan, tüm karanlığı ve
karamsarlığıyla anlatıyor.
“Jelinek’in eserlerinin müstesnalığı, seçtiği konuların siyasi çarpıcılığı
ve metinlerinin yıkıcı estetik gücünden gelir… Başkalarının sözlerini,
rastgele deyişleri, edebiyatı, teorik tartışmaları parçalarına ayırarak,
bir yandan çürütücü ve ayrıştırıcı etkiye sahipken, bir o kadar da yapıcı
bir metinsel ağ içinde harmanlamayı başarıyor.”
Dagmar von Hoff
Nobel Edebiyat Ödüllü Elfriede Jelinek, erken dönem romanı
Michael’de savaş sonrası ortaya çıkan kitlesel medyanın muzip dilli bir
eleştirisini yapıyor.
Jelinek, Michael’de “gençlik romanı” türünün coşkulu ve ümit dolu
geleneğinden faydalanırken, ekran karşısında yetişmekte olan nesle
dair endişelerini nefes nefese bir anlatı halinde okurlara sunuyor.
Romanda, İkinci Dünya Savaşı sonrasında zenginleşen Avrupa’da,
özellikle de savaşın travmalarından kaçmaya hazır bir kuşak içinde
yaygınlaşan yarım ve yanlış bilinç, televizyonu kılavuz olarak kabul
eden toplumun histerisi ve ortaya çıkan insanın düşünce biçimleri
masaya yatırılıyor. Jelinek, ekranın iki yanını postmodern bir anlatıda
sentezliyor, günlük konuşmayla televizyon ve radyoya ait kalıplar
arasında ustaca geçişler yapıyor ve bir sonraki dönemeçte kayıtsız
cinnetlerin olduğu yeni dünyayı gözünü ayırmadan, tüm karanlığı ve
karamsarlığıyla anlatıyor.
“Jelinek’in eserlerinin müstesnalığı, seçtiği konuların siyasi çarpıcılığı
ve metinlerinin yıkıcı estetik gücünden gelir… Başkalarının sözlerini,
rastgele deyişleri, edebiyatı, teorik tartışmaları parçalarına ayırarak,
bir yandan çürütücü ve ayrıştırıcı etkiye sahipken, bir o kadar da yapıcı
bir metinsel ağ içinde harmanlamayı başarıyor.”
Dagmar von Hoff
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 19,50 | 19,50 |
2 | 10,14 | 20,28 |
3 | 6,89 | 20,67 |
6 | 3,51 | 21,06 |
9 | 2,38 | 21,45 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 19,50 | 19,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |