Kelimelerin Mekânı: Mallarmé’den Broodthaers’e, Jacques Rancière’in 2004’te Musée de beaux-arts de Nantes’ta gerçekleştirilen Marcel Broodthaers sergisi kapsamında yaptığı konuşmanın metnini okuyucuyla buluşturuyor. Yazar, Mallarmé’nin “Bir Zar Atımı Asla Ortadan Kaldırmayacak Rastlantıyı” başlıklı modernist şiirine dayanan Broodthaers eserine odaklanıyor. Sanatçının aynı isimli eseri Mallarmé'nin kelimelerinin yerine siyah çizgiler koyarak şiiri plastikleştiriyor. Rancière’e göre, Broodthaers’in “çağdaş sanatın kurucusu” olarak gördüğü Mallarmé’ye onun metnini silmekten ibaret bu saygı duruşu bir paradoks oluşturur. Kelimelerin Mekânı bu paradokstan yola çıksa da aslında Broodthaers’in eserine indirgenemeyecek bir meseleye işaret ediyor: “Sanatta modernite diye tabir edilene ve estetik ile siyaset arasındaki ilişkilere dair” bir meseleye. Rancière yalnızca Broodthaers eserini yorumlamakla kalmıyor, aynı zamanda Mallarmé şiirinin temel teşkil ettiğini düşündüğü 20. yüzyıl sanatını ve modernizm tezini yeniden okuyor. Ayrıca, Broodthaers’in eserinde bulduğu yazının
“şeyleşmesi” düşüncesinden hareketle sanat ve metalaşma, estetik ve siyaset arasındaki ilişkiyi inceliyor.
Kelimelerin Mekânı: Mallarmé’den Broodthaers’e, Jacques Rancière’in 2004’te Musée de beaux-arts de Nantes’ta gerçekleştirilen Marcel Broodthaers sergisi kapsamında yaptığı konuşmanın metnini okuyucuyla buluşturuyor. Yazar, Mallarmé’nin “Bir Zar Atımı Asla Ortadan Kaldırmayacak Rastlantıyı” başlıklı modernist şiirine dayanan Broodthaers eserine odaklanıyor. Sanatçının aynı isimli eseri Mallarmé'nin kelimelerinin yerine siyah çizgiler koyarak şiiri plastikleştiriyor. Rancière’e göre, Broodthaers’in “çağdaş sanatın kurucusu” olarak gördüğü Mallarmé’ye onun metnini silmekten ibaret bu saygı duruşu bir paradoks oluşturur. Kelimelerin Mekânı bu paradokstan yola çıksa da aslında Broodthaers’in eserine indirgenemeyecek bir meseleye işaret ediyor: “Sanatta modernite diye tabir edilene ve estetik ile siyaset arasındaki ilişkilere dair” bir meseleye. Rancière yalnızca Broodthaers eserini yorumlamakla kalmıyor, aynı zamanda Mallarmé şiirinin temel teşkil ettiğini düşündüğü 20. yüzyıl sanatını ve modernizm tezini yeniden okuyor. Ayrıca, Broodthaers’in eserinde bulduğu yazının
“şeyleşmesi” düşüncesinden hareketle sanat ve metalaşma, estetik ve siyaset arasındaki ilişkiyi inceliyor.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 13,50 | 13,50 |
2 | 7,02 | 14,04 |
3 | 4,77 | 14,31 |
6 | 2,43 | 14,58 |
9 | 1,65 | 14,85 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 13,50 | 13,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |