Nahid Sırrı Örik’in 1933 ile 1954 yılları arasında çeşitli süreli yayınlarda çıkmış makalelerinden derlenen İstanbul Yazıları, İstanbul’a dair küçük ve “dikkate değer” ayrıntıları içeren bir koleksiyon niteliğindedir. Kültür, sanat, şehirleşmeye dair büyük birikimi ve dikkatli gözlemleriyle Nahid Sırrı, bu yazılarda hem güncel sorunlara değinir, hem de “klişe”nin dışında, başka bir İstanbul’u görmeye çalışır. Modernleşmenin tıpkı hayatlar gibi mekânları da şekillendirdiği bir dönemde yazar; İstanbul’u çok yönlü bir dönüşümün eşiğinde bir şehir olarak değerlendirir. “Boğaziçi Müzesi” kurma gibi fikirleriyle şehir kültürüne yeni boyutlar katma isteğini de sergileyen Nahid Sırrı için, İstanbul bir servettir.
Nahid Sırrı Örik’in 1933 ile 1954 yılları arasında çeşitli süreli yayınlarda çıkmış makalelerinden derlenen İstanbul Yazıları, İstanbul’a dair küçük ve “dikkate değer” ayrıntıları içeren bir koleksiyon niteliğindedir. Kültür, sanat, şehirleşmeye dair büyük birikimi ve dikkatli gözlemleriyle Nahid Sırrı, bu yazılarda hem güncel sorunlara değinir, hem de “klişe”nin dışında, başka bir İstanbul’u görmeye çalışır. Modernleşmenin tıpkı hayatlar gibi mekânları da şekillendirdiği bir dönemde yazar; İstanbul’u çok yönlü bir dönüşümün eşiğinde bir şehir olarak değerlendirir. “Boğaziçi Müzesi” kurma gibi fikirleriyle şehir kültürüne yeni boyutlar katma isteğini de sergileyen Nahid Sırrı için, İstanbul bir servettir.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 71,25 | 71,25 |
2 | 37,05 | 74,10 |
3 | 25,18 | 75,53 |
6 | 12,83 | 76,95 |
9 | 8,71 | 78,38 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 71,25 | 71,25 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |