KİTAP HAKKINDA: Prof. Dr. Ahmet Arslan'ın İslâm Felsefesi Üzerine adlı bu kitabı, yazarın aynı konuda değişik kaynaklarda yayınlanmış makalelerini belirli bir sistematik içinde bir araya getiriyor. Eserde yer alan tüm makalelerin ortak konusu ise genel olarak İslâm felsefesini, İslâm dünyasında felsefe olarak tanımlanan hareketleri ve bunların temsilcilerini ele alıyor. Arslan, öncelikle genel olarak İslâm'da felsefe diye bir şeyin olup olmadığı, varsa bu felsefenin hangi alanlarda hangi disiplinlerde aranması gerektiğini, bu disiplinlerde ortaya konmuş çalışmaların ve bunlara hâkim olan düşünce ve zihniyetin neye dayanarak “felsefî” olarak adlandırıldığını tartışmakta; İslâm düşüncesinin iki büyük geleneği olan kelâm ve tasavvufu yorumlarken, bu anlamda İslâm felsefesinin özgünlüğünü, bundan ne kastedildiğini ve Yunan tarzı felsefe geleneği üzerine düşüncelerini açıklamaktadır. Prof. Arslan, bu eserinde İbni Sina'nın dinle felsefe arasındaki ilişkiler hakkındaki görüşleri ile İbni Haldun'un mantık üzerine tezlerini, Spinoza ve Aristoteles'in düşünce sistemleriyle karşılaştırarak, İslâm felsefesinin dili ve söylemi üzerine genellemeler yapıyor. Yazar, Spinoza'nın öğretisinde kendi deha ve özgünlüğünün yanı sıra İslâm filozoflarından ne denli etkilendiğini de tespit ederken, benzer şekilde Aristoteles'in mantık, bilgi kuramı ve metodoloji üzerine görüşlerinin, İbni Haldun tarafından nasıl eleştirel bir biçimde kavrandığını da dile getiriyor. İslâm Felsefesi Üzerine, İslâm düşünce dünyasını, zihniyet alanlarını kavramak ve tartışmak için çok önemli bir kaynak özelliğini taşımaktadır.
YAZAR HAKKINDA: AHMET ARSLAN Ahmet Arslan 1944 yılında Urfa'da doğdu. Lisans ve lisansüstü öğrenimini Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Felsefe bölümünde yaptı. 1978 yılında doçent, 1988 yılında profesör oldu. 1979 yılında Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde (o zamanki adı Sosyal Bilimler Fakültesi) Felsefe bölümünü kurdu. Yirmi yıl boyunca bu bölümün başkanlığını yürüttü. 1996 yılından bu yana Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nün başkanlığını yürütmekte olan yazar İngilizce, Fransızca, Almanca ve Arapça bilmektedir. Osmanlı Kelam düşüncesi, Ortaçağ İslam Felsefesi, İlkçağ Yunan Felsefesi alanlarında kitap ve makaleleri bulunan yazarın arıca çeşitli Batı dilleri ve Arapça'dan yaptığı çok sayıda çevirisi vardır. Ahmet Arslan'ın Kemal Paşazade'nin Tehafüt Haşiyesi, İstanbul, 1987; Haşiye Ala't-Tehafüt Tahlili, İstanbul, 1987; İbni Haldun, 3. Baskı, Ankara, 2002; Felsefeye Giriş, 8. Baskı, Ankara, 2005; İslam Felsefesi Üzerine, Ankara, 1999; İslam, Demokrasi ve Türkiye, 2. Baskı, Ankara, 1999; İlkçağ Felsefe Tarihi (Başlangıçlarından Atomculara Kadar), İzmir, 1995 adlı eserlerinin yanı sıra Aristoteles, Metafizik, 2. Baskı, İstanbul, 1996; F. Rosenthal, Erken İslam'da Mizah, İstanbul, 1997; F.A. Lange, Materyalizmin Tarihi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi, 2.Baskı, İstanbul, 1998; Farabi, İdeal Devlet (El-Medinetü'l-Fazıla), 2. Baskı, Ankara, 1997; İlimlerin Sayımı (İhsaü'l-Ulum), Ankara, 1999; Mutluluğun Kazanılması
KİTAP HAKKINDA: Prof. Dr. Ahmet Arslan'ın İslâm Felsefesi Üzerine adlı bu kitabı, yazarın aynı konuda değişik kaynaklarda yayınlanmış makalelerini belirli bir sistematik içinde bir araya getiriyor. Eserde yer alan tüm makalelerin ortak konusu ise genel olarak İslâm felsefesini, İslâm dünyasında felsefe olarak tanımlanan hareketleri ve bunların temsilcilerini ele alıyor. Arslan, öncelikle genel olarak İslâm'da felsefe diye bir şeyin olup olmadığı, varsa bu felsefenin hangi alanlarda hangi disiplinlerde aranması gerektiğini, bu disiplinlerde ortaya konmuş çalışmaların ve bunlara hâkim olan düşünce ve zihniyetin neye dayanarak “felsefî” olarak adlandırıldığını tartışmakta; İslâm düşüncesinin iki büyük geleneği olan kelâm ve tasavvufu yorumlarken, bu anlamda İslâm felsefesinin özgünlüğünü, bundan ne kastedildiğini ve Yunan tarzı felsefe geleneği üzerine düşüncelerini açıklamaktadır. Prof. Arslan, bu eserinde İbni Sina'nın dinle felsefe arasındaki ilişkiler hakkındaki görüşleri ile İbni Haldun'un mantık üzerine tezlerini, Spinoza ve Aristoteles'in düşünce sistemleriyle karşılaştırarak, İslâm felsefesinin dili ve söylemi üzerine genellemeler yapıyor. Yazar, Spinoza'nın öğretisinde kendi deha ve özgünlüğünün yanı sıra İslâm filozoflarından ne denli etkilendiğini de tespit ederken, benzer şekilde Aristoteles'in mantık, bilgi kuramı ve metodoloji üzerine görüşlerinin, İbni Haldun tarafından nasıl eleştirel bir biçimde kavrandığını da dile getiriyor. İslâm Felsefesi Üzerine, İslâm düşünce dünyasını, zihniyet alanlarını kavramak ve tartışmak için çok önemli bir kaynak özelliğini taşımaktadır.
YAZAR HAKKINDA: AHMET ARSLAN Ahmet Arslan 1944 yılında Urfa'da doğdu. Lisans ve lisansüstü öğrenimini Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Felsefe bölümünde yaptı. 1978 yılında doçent, 1988 yılında profesör oldu. 1979 yılında Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi'nde (o zamanki adı Sosyal Bilimler Fakültesi) Felsefe bölümünü kurdu. Yirmi yıl boyunca bu bölümün başkanlığını yürüttü. 1996 yılından bu yana Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nün başkanlığını yürütmekte olan yazar İngilizce, Fransızca, Almanca ve Arapça bilmektedir. Osmanlı Kelam düşüncesi, Ortaçağ İslam Felsefesi, İlkçağ Yunan Felsefesi alanlarında kitap ve makaleleri bulunan yazarın arıca çeşitli Batı dilleri ve Arapça'dan yaptığı çok sayıda çevirisi vardır. Ahmet Arslan'ın Kemal Paşazade'nin Tehafüt Haşiyesi, İstanbul, 1987; Haşiye Ala't-Tehafüt Tahlili, İstanbul, 1987; İbni Haldun, 3. Baskı, Ankara, 2002; Felsefeye Giriş, 8. Baskı, Ankara, 2005; İslam Felsefesi Üzerine, Ankara, 1999; İslam, Demokrasi ve Türkiye, 2. Baskı, Ankara, 1999; İlkçağ Felsefe Tarihi (Başlangıçlarından Atomculara Kadar), İzmir, 1995 adlı eserlerinin yanı sıra Aristoteles, Metafizik, 2. Baskı, İstanbul, 1996; F. Rosenthal, Erken İslam'da Mizah, İstanbul, 1997; F.A. Lange, Materyalizmin Tarihi ve Günümüzdeki Anlamının Eleştirisi, 2.Baskı, İstanbul, 1998; Farabi, İdeal Devlet (El-Medinetü'l-Fazıla), 2. Baskı, Ankara, 1997; İlimlerin Sayımı (İhsaü'l-Ulum), Ankara, 1999; Mutluluğun Kazanılması
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
2 | 50,70 | 101,40 |
3 | 34,45 | 103,35 |
6 | 17,55 | 105,30 |
9 | 11,92 | 107,25 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 97,50 | 97,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |