Okuyacağınız bu metin (ya da Metin Gönen) size Hollywood’un sunduğu filmsel evrenin, kurmaca dünyanın sırlarını veriyor. Tipleştirme, şeffaflık ve özdeşleşme bu sırların belli başlıları. Ama Gönen bunlarla da yetinmiyor, biçimin görünmezliği ya da kendini gizlemesi, gerçeklik izlenimi/yanılsaması gibi temel dinamikleri de anlatıyor.
Ancak Metin Gönen seçtiği ve analiz ettiği filmlerle bu amacın dışında da, daha demokratik, ötekini anlamaya çalışan, insani filmler yapılabileceğini de gösteriyor. Bu nedenle benim bu metinden çıkardığım önemli derslerden biri de bu düş fabrikasının temel dinamiklerinin öğrenilerek neler yapılmaması gerektiği. Nitekim metin içinde ağırlıklı Jean-Luc Godard olmak üzere Yeni Dalga yönetmenleri, Jean-Marie Straub ve Daniele Huillet gibi seçenek oluşturan yönetmenlere, Serseri Aşıklar, Çılgın Pierrot gibi filmlere yapılan göndermelerle de başka bir sinemanın mümkün olduğunu görüyoruz. Bu anlamda Gönen’in sinemanın politikasının ne olması gerektiğiyle ilgili yargısı önemli: "İnsanlığın duyarlılığında, kendi kendini algılama biçiminde, imgeleminde ve öznelliğinde (duyumsanan) ihtilaller yapmak!"
Filmleri sadece izleyip geçmemek, onları birer anlamlama süreçleri olarak görüp anlamak, eleştirmek ve analiz etmek isteyenler için bu yararlı kaynağı hazırlayan Metin Gönen’e teşekkür ediyorum.
Prof. Dr. Ertan Yılmaz
DEÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölümü
Okuyacağınız bu metin (ya da Metin Gönen) size Hollywood’un sunduğu filmsel evrenin, kurmaca dünyanın sırlarını veriyor. Tipleştirme, şeffaflık ve özdeşleşme bu sırların belli başlıları. Ama Gönen bunlarla da yetinmiyor, biçimin görünmezliği ya da kendini gizlemesi, gerçeklik izlenimi/yanılsaması gibi temel dinamikleri de anlatıyor.
Ancak Metin Gönen seçtiği ve analiz ettiği filmlerle bu amacın dışında da, daha demokratik, ötekini anlamaya çalışan, insani filmler yapılabileceğini de gösteriyor. Bu nedenle benim bu metinden çıkardığım önemli derslerden biri de bu düş fabrikasının temel dinamiklerinin öğrenilerek neler yapılmaması gerektiği. Nitekim metin içinde ağırlıklı Jean-Luc Godard olmak üzere Yeni Dalga yönetmenleri, Jean-Marie Straub ve Daniele Huillet gibi seçenek oluşturan yönetmenlere, Serseri Aşıklar, Çılgın Pierrot gibi filmlere yapılan göndermelerle de başka bir sinemanın mümkün olduğunu görüyoruz. Bu anlamda Gönen’in sinemanın politikasının ne olması gerektiğiyle ilgili yargısı önemli: "İnsanlığın duyarlılığında, kendi kendini algılama biçiminde, imgeleminde ve öznelliğinde (duyumsanan) ihtilaller yapmak!"
Filmleri sadece izleyip geçmemek, onları birer anlamlama süreçleri olarak görüp anlamak, eleştirmek ve analiz etmek isteyenler için bu yararlı kaynağı hazırlayan Metin Gönen’e teşekkür ediyorum.
Prof. Dr. Ertan Yılmaz
DEÜ, Güzel Sanatlar Fakültesi, Sinema-TV Bölümü
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 18,70 | 18,70 |
2 | 9,72 | 19,45 |
3 | 6,61 | 19,82 |
6 | 3,37 | 20,20 |
9 | 2,29 | 20,57 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 18,70 | 18,70 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |