“O kadınla, o Matilda'yla Berlin'deki émigré varoluşumun ilk yıllarında
tanıştım, iki zaman
diliminin yirmili yıllarının başlarında:
bu yüzyılın ve kendi berbat hayatımın...”
Göz, s.11
“‘Göz'de, romancılık kariyerinde ilk kez olmak üzere Nabokov birinci
tekil şahısta bir roman yazar. (...) Nabokov'un ‘Göz'de yaptığı büyük
teknik yenilik, görüş açısını cüretkârca kullanışı, daha sonraki sanatının
habercisidir; neredeyse delicesine benmerkezci anlatıcılarının; roman
birinci ve üçüncü tekil şahıslar arasında kayarcasına yol alır. (...) ‘Göz'ün
anlatıcısı ‘gerçekten' ölür mü, yoksa öldüğünü mü sanır? Anlatıcı ve
Smurov bir ve tek kişi midirler, öyle ise, ‘biri' ‘öbürü'nün bilincinde midir?”
Brian Boyd (Nabakov: The Russian Years)
“O kadınla, o Matilda'yla Berlin'deki émigré varoluşumun ilk yıllarında
tanıştım, iki zaman
diliminin yirmili yıllarının başlarında:
bu yüzyılın ve kendi berbat hayatımın...”
Göz, s.11
“‘Göz'de, romancılık kariyerinde ilk kez olmak üzere Nabokov birinci
tekil şahısta bir roman yazar. (...) Nabokov'un ‘Göz'de yaptığı büyük
teknik yenilik, görüş açısını cüretkârca kullanışı, daha sonraki sanatının
habercisidir; neredeyse delicesine benmerkezci anlatıcılarının; roman
birinci ve üçüncü tekil şahıslar arasında kayarcasına yol alır. (...) ‘Göz'ün
anlatıcısı ‘gerçekten' ölür mü, yoksa öldüğünü mü sanır? Anlatıcı ve
Smurov bir ve tek kişi midirler, öyle ise, ‘biri' ‘öbürü'nün bilincinde midir?”
Brian Boyd (Nabakov: The Russian Years)
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 44,25 | 44,25 |
2 | 23,01 | 46,02 |
3 | 15,64 | 46,91 |
6 | 7,97 | 47,79 |
9 | 5,41 | 48,68 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 44,25 | 44,25 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |