Ünlü Fransız sosyolog ve iletişim kuramcısı Jean Baudrillard, Cool Anılar I-II'de ilk örneklerini verdiği toplumsal analiz notlarını, 1990-2000
dönemini kapsayan Cool Anılar III-IV'te de, aynı çarpıcı üslupla sürdürüyor. Parçalar şeklinde kaleme alınmış olan bu notlarda, “meta kültürü”
kuramına ilişkin son derece ilginç vaka örnekleriyle “simülasyon”, “simülakr” ve “sanal” gibi temel kavramların derinlikli bir analize tabi tutulduğu
“reel”, “düşsel” ya da “kurmaca” durumlar, yer yer çetrefil, ama alabildiğine özel ve kendi ironisini yapmayı bilen bir dille yansıtılıyor. Kendi
deyimiyle “zihinsel derinliklerde ve eğretilemeli sularda kavram dalışları” yaptığını söyleyen Baudrillard, “Burçlar cerrahisi”nden “cep
telefonlarının münasebetsizliğine”, “makine statüsüne saygı duyduğunu söylediği televizyon”dan “kendisini beyin sayan bilgisayarın kendini
bilmezliğine”, “Tanrı'nın tartışmalı varlığı”ndan “aslında olmayan Körfez Savaşı”na kadar geniş bir ilgi alanına yayılan birçok kültürel görüngüyü,
her zamanki ikonakırıcı, sarsıcı ve düşündürücü diliyle deşiyor.
Baudrillard, yer yer şiirsel bir anlatım gücü taşıyan Cool Anılar'ın “parçalar” şeklinde kaleme alışını ise, çarpıcı olduğu kadar ironik şu argümana
dayandırmakta:
Parçalar halindeki yazı demokratik yazıdır. Her parça eşit bir farklılıktan yararlanır. En bayağı olanı bile farklı okurunu bulur. Her birinin sırayla
bir mutluluk dönemine hakkı vardır.
Cool Anılar son on yılın belki de en ilginç “anı” kitabı.
Ünlü Fransız sosyolog ve iletişim kuramcısı Jean Baudrillard, Cool Anılar I-II'de ilk örneklerini verdiği toplumsal analiz notlarını, 1990-2000
dönemini kapsayan Cool Anılar III-IV'te de, aynı çarpıcı üslupla sürdürüyor. Parçalar şeklinde kaleme alınmış olan bu notlarda, “meta kültürü”
kuramına ilişkin son derece ilginç vaka örnekleriyle “simülasyon”, “simülakr” ve “sanal” gibi temel kavramların derinlikli bir analize tabi tutulduğu
“reel”, “düşsel” ya da “kurmaca” durumlar, yer yer çetrefil, ama alabildiğine özel ve kendi ironisini yapmayı bilen bir dille yansıtılıyor. Kendi
deyimiyle “zihinsel derinliklerde ve eğretilemeli sularda kavram dalışları” yaptığını söyleyen Baudrillard, “Burçlar cerrahisi”nden “cep
telefonlarının münasebetsizliğine”, “makine statüsüne saygı duyduğunu söylediği televizyon”dan “kendisini beyin sayan bilgisayarın kendini
bilmezliğine”, “Tanrı'nın tartışmalı varlığı”ndan “aslında olmayan Körfez Savaşı”na kadar geniş bir ilgi alanına yayılan birçok kültürel görüngüyü,
her zamanki ikonakırıcı, sarsıcı ve düşündürücü diliyle deşiyor.
Baudrillard, yer yer şiirsel bir anlatım gücü taşıyan Cool Anılar'ın “parçalar” şeklinde kaleme alışını ise, çarpıcı olduğu kadar ironik şu argümana
dayandırmakta:
Parçalar halindeki yazı demokratik yazıdır. Her parça eşit bir farklılıktan yararlanır. En bayağı olanı bile farklı okurunu bulur. Her birinin sırayla
bir mutluluk dönemine hakkı vardır.
Cool Anılar son on yılın belki de en ilginç “anı” kitabı.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 63,75 | 63,75 |
2 | 33,15 | 66,30 |
3 | 22,53 | 67,58 |
6 | 11,48 | 68,85 |
9 | 7,79 | 70,13 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 63,75 | 63,75 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |