Mazhar Ş. İpşiroğlu, 1985’te yayımlanan Bozkır Rüzgârı: Siyah Kalem ile, 1950’lerden beri üzerinde çalıştığı Siyah Kalem’le ilgili, zaman içinde değişen görüşlerine de son noktayı koyuyor.
Siyah Kalem’in mitler çağına özgü bir düşüncenin etkisiyle ele aldığı farklı ırklara, farklı inançlara, farklı sınıflara ait figürleri ve hayali kahramanları: dervişler, şamanlar, efendiler, göçebeler, devler ve cinler kâğıt ya da ipek rulolar üstünde hâlâ yaşıyorlar.
İpşiroğlu, büyünün ve özün dünyasından gelen, bozkır insanının hayatla kurduğu ilişkiden beslenen bu resimlerdeki kaotik yapıyı karşılaştırmalı estetik kuramıyla inceleyerek ülkemiz sanat tarihi kültürüne ilginç ve başarılı bir örnek kazandırmıştır.
Mazhar Ş. İpşiroğlu, 1985’te yayımlanan Bozkır Rüzgârı: Siyah Kalem ile, 1950’lerden beri üzerinde çalıştığı Siyah Kalem’le ilgili, zaman içinde değişen görüşlerine de son noktayı koyuyor.
Siyah Kalem’in mitler çağına özgü bir düşüncenin etkisiyle ele aldığı farklı ırklara, farklı inançlara, farklı sınıflara ait figürleri ve hayali kahramanları: dervişler, şamanlar, efendiler, göçebeler, devler ve cinler kâğıt ya da ipek rulolar üstünde hâlâ yaşıyorlar.
İpşiroğlu, büyünün ve özün dünyasından gelen, bozkır insanının hayatla kurduğu ilişkiden beslenen bu resimlerdeki kaotik yapıyı karşılaştırmalı estetik kuramıyla inceleyerek ülkemiz sanat tarihi kültürüne ilginç ve başarılı bir örnek kazandırmıştır.
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 52,50 | 52,50 |
2 | 27,30 | 54,60 |
3 | 18,55 | 55,65 |
6 | 9,45 | 56,70 |
9 | 6,42 | 57,75 |
Taksit Sayısı | Taksit tutarı | Genel Toplam |
---|---|---|
Tek Çekim | 52,50 | 52,50 |
2 | - | - |
3 | - | - |
6 | - | - |
9 | - | - |